2012. szeptember 12., szerda

Mákos-diós palacsintatészta

Ez a vadiúj palacsinta kísérletem olyan jól sikerült, hogy azonnal közre is adom!!!  A hozzávalókat úgy válogattam össze, hogy tartalmas és egészséges palacsinta készülhessen belőle, ami még az intenzíven fogyókúrázók étrendjét sem borítja fel! Próbáljátok ki, ehhez nem szükséges beszerezni speciális magliszteket sem. Egy megbízható palacsintasütő és egy fa vagy műanyag fordítólapát viszont mindenképpen jól jön hozzá!

Bevásárlólista 6 palacsintához:
6 ek. darált dió vagy mandula
6 ek. darált mák
4 tojás
6 ek. eritrit vagy nyírfacukor
2 dl kókusztej
2 ek. kókuszzsír


1. lépés
Keverjük össze egy habverővel a hozzávalókat szép sorban: először a darált magvakat a tejjel, majd egyenként a tojásokkal, aztán a cukorral, és végül a kókuszzsírral is.


2. lépés
Hirtelen lángon süssük meg a palacsinta mindkét oldalát. Legyünk résen, nehogy túlsüljön, mert ez hamarabb elkészül, mint pl. a gabonalisztes (és egészségtelen) verziója.


3. lépés

Töltsük meg kedvünk szerint cukormentes lekvárral, gyümölcsdarabokkal, gesztenyemasszával, kakaóval, banánpürével, vagy éppen aszalt gyümölcsökkel.

Tipp: Kipróbálhattok hozzá egy gyors forró csokiszószt is: 1 dl kókusztejben keverjetek el ízlés szerinti kakaóport (min. 6-8 evőkanálnyit), és folyamatos kavargatás mellett forraljátok fel.

9 megjegyzés:

  1. Nem tudtam rendes palacsinta állagot sütni a tésztából, viszont feltaláltam a mákos császármorzsát! :)

    VálaszTörlés
  2. Fő a kreativitás ;-) Egy jó serpenyő és egy fordítólapát nagyon kell hozzá szerintem, plusz az eritrit vagy nyírfacukor is, attól testesebbé válik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hat evőkanál nyírfacukor nem elírás? Nekem nagyon soknak tűnik.

      Törlés
    2. Szia! Nem elírás, tényleg ennyit tettem hozzá, de eritritből, nem nyírfacukorból. Édesítés nélkül szétesett nálam is császármorzsává.

      Törlés
  3. Kedves Hedónia!
    A hétvégén kipróbáltuk a palacsintát a barátnőimmel. Elsőre nem ment a dolog, lehetetlenség volt megfordítani a serpenyőben a masszát. Igaz, én csak 2 kanál cukrot tettem a tésztába, és még így is édes volt. Az ötödik „rontott példány” után jött az ötlet, hogy tegyünk hozzá valamilyen lisztet. Volt kéznél egy kis szezámliszt, nos, így már fordítható lett. De az valóban igaz, hogy nagyon kell vigyázni, mert hamar odaég. Mindent összevetve, fincsi lett!
    Üdvözlettel
    Nagyné Zsuzsa
    pomazizs57@freemail.hu

    VálaszTörlés
  4. Szia Reni :) szuper az oldalad, köszi a sok receptet, meg ötletet!!!
    Had osszak meg egy palacsinta recept változatot veled(tek) én is, én eddig ezt használtam, nagyon fini ez is: 3 tojás, 7 ek. gesztenyeliszt, 1/2 dl kókusztej, 1 dl szénsavas víz, 2 ek. olaj (bármi lehet, kókusz vagy akár kacsazsír is, bármi ami birja a sütést) 1 ek. paleocukor (ki mit használ szintén kókuszcukortól elkezdve ateviaig bármi), és csipet só. Egy baja van a tésztának másnapra törőssé válik, én köretként használtam, husit göngyöltem bele, és másnap ez már picit nehézkesen ment. Elnézést a hosszas szövegelésért, további jó paleozást mindenkinek!

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!!Oda tudnátok írni melyik ételt milyen időszakban érdemes enni??Melyik mennyi kalória szénhidrát stb...mennyit lehet enni belőle aki épp fogyokúrázzik??Köszönöm a választ!!

    VálaszTörlés
  6. Kiváncsi vagyok, hogy ehhez a tészta állaga miatt kell-e a 6 ek eritrit? Nekem ez nagyon soknak tűnik. Látod, már megint írok, aktivizáltam itt magam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nóra! A hozzáadott eritrittől (de nyírfacukorral is lehet) lett teste a tésztának sütés közben. Próbáld ki először kevesebbel, és figyeld, milyen úgy.
      Üdv:
      Reni

      Törlés