2013. szeptember 11., szerda

Narancsbőr tények és tévhitek

Gyógymasszőröktől hallottam róla egy hónapja elég részletesen. Hmmm.... akkor
elgondolkodtatónak tartottam, de nem írtam Nektek róla. Most újra a szemem elé került a téma. A narancsbőr teljesen természetes voltáról van szó, és arról, hogy felesleges lihegés veszi körbe, és egy erőteljes iparág tartja életben az ellene való küzdelmet.

Szóval egy könyv* szerint:


1. tévhit: rendellenes, ezért el kell távolítani.
2. tévhit: toxinok, gyatra vérkeringés vagy nyirokedények eltömődése okozza.
3. tévhit: a fogyás eltünteti.
4. tévhit: van egy forradalmian új termék, ami eltünteti.



  Saját vélemény és tapasztalat:

1. A nőies nők természetüknél fogva gömbölyűek, puhák. Ott is. Az átlagnál magasabb tesztoszteronszinttel rendelkező nőknek alig látszik vagy egyáltalán nincs narancsbőrük, de sajnos ők más szempontból nem biztos, hogy jobban jártak.


2. Ha látszik és zavar, a bőröd minőségének javítására fókuszálj. Hidratálás, főleg belülről: min. napi 3 liter VÍZ! Semmi cukor és egészségtelen szénhidrát. Plusz infraszauna.


3. Sport, de nem kampányszerűen. Annyiszor, és azt, amit folyamatosan, hosszú távon tartani tudsz élvezettel!


Hát, röviden ez jutott eszembe. 



*Dr. Karl Kruszelnicki: Legendás tévhitek

1 megjegyzés:

  1. Szia Reni, nagyon örülök, hogy megtaláltam a blogodat. Már 2 éve, hogy próbálkozom a paleoval, több kevesebb sikerrel.

    Ha kevesebb a sikerem, az csak azért van, mert elengedem magam. Nincs bennem elég önkontroll. Lusta leszek és inkább lenyomok egy pizzát.

    Rájöttem, hogy a paleohoz sok önkontroll is szükséges. Na jó, tudom, ez nem egy nagy felfedezés. Végülis milyen komolyabb kezdeményezéshez nem kell önkontroll? De én épp emiatt szeretem a paleo életvitelt. Önfegyelemre tanít. Nem csak arra, hogy kerüljem a pizzát, de pl. arra is, hogy naponta 2x jógázzak. Ha van egy szabad órám és szép az idő, akkor kimegyek szaladni. Ha megpillantom a milka csokit a boltban és összefut a nyál a számban, akkor ahelyett, hogy automatikusan levenném, előbb tudatosul bennem mindaz, amit a Szendi könyvekben a cukorról olvastam, és legyintve továbbállok. Minden apró legyőzött kísértés egy kis sikerélmény, és annál jobban esik beleharapni a fokhagymás paleo lángosba / mákos banános sütibe.

    Szerintem a paleo a legértelmesebb életforma. Ébren tartja a testet, lelket, szellemet.

    Már többször inspirálódtam a receptjeidből, és mind nagyon tetszenek. Írj még sokat. Én meg csak a tapasztalataimat szerettem volna kibeszélni magamból.:)

    Üdv
    Kata

    VálaszTörlés