2013. szeptember 28., szombat

Paleo cowboy reggeli - magyarosítva

Egy amerikai paleós oldalon találtam ezt a guszta fotót, de az elkészítését magyar ízlésre és
forrás: cavegirleats.com
alapanyagokra ültettem át. Nagyon finom lett! Próbáld ki Te is! 


Hozzávalók 1 adaghoz:
1 szép nagy szelet zsírosabb hús (pl. pulykacomb filé, karaj, szűzpecsenye, marha hátszín v. bélszín)
3 ek. zsiradék (pl. kacsazsír)
2 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors
2 szál sárgarépa
2 tojás

A hollandi mártáshoz:
1 tk. frissen facsart citromlé
1 tojássárgája
0,6 dl kókuszzsír vagy ghi
csipet csili / cayenne bors

1.) Pácolj be 1 szép szelet zsírosabb húst 2 zúzott fokhagyma és 1 ek. zsír keverékébe, és hagyd állni egy órát szobahőmérsékleten.

2.) Ezalatt készítsd el a hollandi mártást: kézi mixer segítségével keverd össze a tojássárgáját és a citromlevet, majd NAGYON LASSAN adagold hozzá folyamatosan a hideg zsiradékot. A végén ízesítsd csilivel / cayenne borssal.  

3.) Süsd meg forró serpenyőben a hús mindkét oldalát, majd szedd ki és tedd félre.

4.) A hús maradék sütőzsiradékához adj még 2 ek. zsírt, és a lereszelt sárgarépát forgasd át rajta kb. 2 percig.

5.) Süss a 2 egész tojásból tükörtojást, ezt tedd a sült húsra, halmozz rá a pirírott sárgarépacsíkokból és a hollandi mártásból. Jó étvágyat!!!

Tipp:
  • A hús helyett kolozsvári szalonna szeletet vagy sonkát is kipróbálhatsz.

3 megjegyzés:

  1. Hahó!

    Rátaláltam az oldaladra! Köszönöm!
    Hogy mit?
    Egy kövér lány vagyok, sok férfi hormonnal és eddig félrediagnosztizálva. Most kiderült,hogy cukorbeteg vagyok. Olvastam, hogy a Paleolit életmód jó ez ellen. ÉS még fogyhatok is!
    És te meg csodásan összefogod itt nekem az új infókat egybe. Étrenddel, recepttel. Köszi még 1x!


    Olcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Olcsi!
      Örülök, welcome!!!! Csodásan helyre fogsz jönni, ha fejben is kész vagy rá. Sok sikert!
      Üdv:
      Reni

      Törlés
  2. Tegnap csináltam ilyet először és tényleg nagyon finom! Igaz, hogy én egy vékony szelet sült szalonnát is dobtam a husi és a tojás közé. :-) Még a párom is mind megette, aki pedig a répa látványától nem volt túlzottan lelkes. :-)

    VálaszTörlés