2014. április 23., szerda

5 fűszeres sonkás omlett


Itt egy jó reggeli tipp a hagyományos tojásétel átfűszerezésére! Jó étvágyat ehhez az egészséges és laktató ételhez! Fogyókúrázóknak kötelező kipróbálni ;-)


Hozzávalók 1 személyre: 
1 ek. kókuszzsír
5 dkg sonka vékonyra szeletelve
2 tojás felverve

és az 5 fűszer ízlés szerint adagolva:

frissen őrölt bors
őrölt kömény
csilipehely
petrezselyem levél
kevés frissen reszelt szerecsendió 

1. lépés
Forrósíts kókuszzsírt egy széles serpenyőben, tedd bele a sonkát, és pirítsd meg kissé.

2. lépés
Vedd le mérsékelt fokozatra a tűzhelyet, öntsd rá a jól felvert tojásokat, és hagyd, hogy magától szétterüljön.

3. lépés
Szórd meg a tetejét mind az 5 fűszerrel ízlés szerint. A szerecsendióval légy óvatosabb, abból a kevesebb több, de a többivel nem kell spórolni, jó ízvilágot adnak össze az omletthez.

4. lépés
Ha már megsült az omlett alja, akkor csúsztasd ki egy tányérra. Nem kell megfordítani, és teljesen megsütni, mivel minden bizonnyal friss tojásból készítetted. 


Tipp:
  • Ha még nem tetted, a feketebors helyett egyszer érdemes kipróbálni a zöldborsot is. Kevésbé csípős, harmonikusabb borsféle.
  • Nekem  ma reggel csak szárított petrezselyem levél volt itthon, ezért az került rá, de a friss sokkal zamatosabb, elsősorban azt ajánlom hozzá!

 


1 megjegyzés:

  1. Ma reggel elkészítettem el, még sosem csináltam előtte omlettet.
    Sonka helyett bacont tettem bele, és egy kis újhagymát is szórtam a még folyékony tojás tetejére. A fűszereket friss bio olasz fűszerkeverékkel "váltottam ki". A barátom nem paleos, így az övébe egy kis reszelt sajt is került. Szuperül sikerült, nagyon finom volt!
    Köszönöm ezt a blogot, mert amióta paleozom rengeteget főzök, és sokkal finomabbakat eszünk, és a receptek jó nagy részét innen lesem el! :) Hála!

    VálaszTörlés