2014. június 21., szombat

Paleo eperfagylalt variációk

Ezekbe a fagyi variációkba csak érett epret, kevés vizet, eritritet és még egy-két izgalmas hozzávalót kevertem. Dögös vörös színük mellett friss, tiszta fagyiélmény! Szorbetnek hívják hivatalosan, és ha például a kókusztejes gyümölcsfagylaltot nem szereted, ez lehet a Te nagy nyári kedvenced! :-)


Hozzávalók 1-1 adaghoz (bár ez szerintem relatív, kinek mennyi elég belőle):

Az alaphoz:
10 dkg érett eper megmosva, kicsumázva
1-2 ek. eritrit (ízlés szerint, lehet több is)
3 ek. hideg víz* - kivéve b.) esetében

A variációkhoz:
a.) néhány levél friss bazsalikom 
b.) * víz helyett ugyanennyi minőségi száraz rozé bor
c.) 1 mokkáskanál zöldbors frissen őrölve, a tetejére durvára darált kávéőrleményt szórtam.

Az elkészítése nagyon egyszerű. 
Turmix- vagy aprítógépben keverjük össze az alapot, majd tetszés szerint készítsük el a saját variációnkat.Egy jól záródó, műanyag edénybe téve fagyasszuk le, ez több órát vehet igénybe.

Tipp:
Ha az a-b-c verziók közül egyik sem tetszik neked - amit meg tudok érteni, én most kísérletezgettem -, akkor próbáld ki a friss mentalevelekkel, kevés frissen reszelt gyömbérrel vagy citromfűvel.

Plusz tipp:
Ha fontos az is, hogy állagra ne essen szét 5 perc nyári hőség után a fagyiskehelyben (bár ennyi idő alatt minden fagyiimádó elfogyasztja), akkor a turmixolás után keverj bele 1 külön felvert tojásfehérjét is.  


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése