2014. december 14., vasárnap

Gyors minisüti parádé karácsonyra

Tavaly decemberi receptem, most visszakerestem, és felteszem ide is, hogy Te is el tudd készíteni az ünnepi finomságok sorában.


Hozzávalók:
6 alma
6 tojás
8 dkg mandulaliszt
5 dkg kókuszreszelék
1 marék mazsola 
1 tk. őrölt fahéj
1/2 tk. őrölt gyömbér
1/2 tk. őrölt szegfűszeg
1 csipet őrölt ánizs

1. lépés
Az almákat kimagoztam, gépben felaprítottam (vagy nagylyukú sajtreszelőn kell lereszelni), összekevertem a tojásokkal, a mandulaliszttel, a kókuszreszelékkel és egy marék mazsolával. (Ha nem áll össze, akkor mehet hozzá még tojás, esetleg mandulaliszt is.) 

2. lépés 
Hozzákevertem a fűszereket is.  (Nagyon édesszájúak ízlés szerint eritritet tehetnek hozzá, kb. 3-6 dkg-ot. Nekem egyáltalán nem hiányzott belőle.)

3. lépés
Szilikonos kis formákba töltöttem, és előmelegített sütőben 170 fokon kb. 40 perc alatt elkészültek. 

Egyéb kulisszatitkok:
  • Némelyikbe beleraktam egy-egy fekete kardamommagot is (a zöld hüvelyből ki kell venni, ha nem tisztítottat veszel), az lett a legfinomabb! 
  • Hűtőből kivéve másnap még jobb az összhatása az ízeknek.
Süssétek meg az ünnepi menühöz, vigyétek ajándékba egy szép dobozba téve, vagy csak nassoljátok-reggelizzétek bármelyik hétköznap, mert télen MÉG TÖBB KELL a boldogsághormonból! 

Egészségetekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése