2015. június 15., hétfő

2 szupergyors zöldségköret főzés nélkül, kreatívan!

Bár mára már egy kis lehűlést ígérnek, azért megosztom Veled azt a két villámgyorsan, főzés nélkül elkészíthető zöldségköretemet, amit a hétvégi 40 fokos kánikula - és a szombat hajnali zsenge zöldségpiac ihletett!

A spárga már nem sokáig kapható, teszteld le minél hamarabb!

Hozzávalók 2 adaghoz:
1 csomag zöldspárga
2 közepes új karalábé


Tényleg ennyi! Még sót sem raknék rá, annyira zamatosak a szezonban érett, friss, ropogós zöldségek.

Amire viszont feltétlenül szükséged lesz: éles kés, és ha van, julienne szeletelő.

A "zöldborsó" ízű zöldspárga köretet így készítettem:
  • Beáztattam a spárgafejeket 1 percre hideg vízbe, és alaposan megrázogattam, hogy az esetleges homokszemcséket kimossam belőlük. 
  • A szárak végén a fás részt (ez alulról kb. az 1/4 része) levágtam.
  • A többit apró korongokra felszeleteltem.

Az üvegtésztára hasonlító zsenge karalábétésztát így készítettem:
  • Meghámoztam a karalábét, és nagyobb szeletekre vágtam, majd julienne szeletelővel gyufaszálnyi vastagságúra aprítottam. 
  • Ez a "tészta" nagyon jól passzol a szaftos pörköltökhöz, currys halakhoz, tenger gyümölcseihez. 
  • Próbáld ki így is!

Jó étvágyat és további csodás napot!
Reni





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése